FANDOM

Прогрес — як отеє стадо свиней. Так і треба на цей прогрес дивитися, так його і слід розцінювати. Як стадо свиней, що бродять по лайні в дворі.
Ярпен Зігрін

Ярпен Зігрін (пол. Yarpen Zigrin) — герой літературного циклу, написаного Анджеєм Сапковським і його адаптацій, в тому числі відеоігор Відьмак 2: Вбивці Королів і Відьмак 3: Дикий Гін.

Ґном, професійний мисливець на драконів, ветеран Другої Північної Війни, старий приятель відьмака Ґеральта із Рівії.

ОписРедагувати

ХарактеристикаРедагувати

  • Як і годиться найманцям, краснолюд відчуває якесь ніжне почуття до дзвінкої монети — її дзвін і є найкращою музикою для вух Ярпена. Тим не менш, навіть цей дзвін не може збити його з пантелику або звести з розуму — тверезість в усьому живе в ньому навіть тоді, коли він спить п'яний десь в богами забутої таверні.
  • Прагматик до мозку кісток, поки інші витають в небесах, бачачи мрії і мріючи про краще життя, Ярпен своїми руками і сокирою намагається вирубати його, принаймні, для себе, хоча краснолюд і не є егоїстом.
  • Типовий представник свого народу. Він ніколи не зрадить і не покине того, кого називає другом, хоча заслужити це відношення не так просто. Але вже якщо заслужив, можна бути впевненим — дружба міцніше каменю і сталі, і краснолюд прийде тобі на допомогу, навіть якщо йому самому скрутно.
  • Зігрін дуже любить випити в галасливій компанії своїх друзів, горланячи непристойні пісні і піднімаючи тости «За наших баб!», зрідка обсипаючи оточуючих своїм грубуватим гумором. У словесній перепалці краснолюд швидкий на відповідь, яка буде ясною і, швидше за все, непристойною. А то й підкріплений кулаками.
  • Крім випивки, ще однією пристрастю Зігріна є гра в кості. З гідними супротивниками краснолюд готовий грати вечорами, поки не буде програне все. Найчастіше це змушує його починати шукати роботу завчасно. До речі, про роботу. Під час роботи краснолюда ніби підміняють — він стає серйознішим від каменю. І так триває, доки з роботою не буде покінчено.
  • На відміну від багатьох червонолюдів, Ярпен не пішов до «білок» і залишився «по іншу сторону барикад», розуміючи, що ця боротьба не принесе молодим «нелюдам» з палаючими серцями нічого, окрім передчасного спокою. А вирушати туди Зігрін поки не поспішав — ще є бажання помахати сокирою!
  • До ельфів ставиться з деяким презирством, в той же час змішаним з поблажливістю. Скойа'таелів бачить лише як ошуканих дітей, які використовуються у корисливих цілях кимось дуже негарним. Ярпен тримається з людьми, вважаючи, що народи повинні співіснувати в симбіозі один з одним, а не різати інших тільки з-за того, що «у них вуха не гострі».

ЗдобуткиРедагувати

БіографіяРедагувати

Полювання на ДраконаРедагувати

Ярпен Зігрін разом зі своїми товаришами з його групи приєднується до Нєдаміра боротьбі з драконом, що з'явився у Голопіллі. Прибувши на місце разом зі своєю групою він відразу стикається з зарозумілістю Ґилленстерна і холодною ощадливістю чарівниці Йеннефер, які вже вже знаходилися там. Якщо останню він вирішує просто не помічати, то від фактотума короля рятує тільки те, що краснолюд не бажає виставити свій народ з поганої сторони.

Вже в таборі вони домовляються з Рубайлами з Крінфріда про розподіл здобичі після вбивства дракона. Коли до них приєднується Ґеральт зі своєю компанією, він, на відміну від Богольта, не надає цьому великого значення, але в процесі розмови з чародійкою, що також приєдналася до них, краснолюд не приховує свого презирства до неї. Під час походу до лігва дракона він ледь не гине під лавиною[1], а після появи золотого дракона він виходить до нього в ролі посла і відрекомендовує Ейка з Денесле у ролі бійця. Після його невдалого бою Ярпен разом з рубайлами пов'язує вступили з ними в боротьбу Геральта, Доррегарая і Любистка.

Дізнавшись, що Йеннефер вирішила привласнити собі золотого дракона, він б'є її, від чого вона втрачає свідомість. Ледь організувавшись для нападу на дракона, він сам потрапляє під атаку, і разом зі своїм загоном тікає від Віллентретенмерта та ховається в скелях.

Подорож ТрактомРедагувати

Ярпен разом зі своїм загоном зустрічає Ґеральта. З короткої розмови з ним з'ясовується, що номінально обозом і супроводжуючими його загонами, що йде по тракту, командує лицар Вільфрід Венцк. На прохання відьмака допомогти з дитиною і хворою жінкою він, незважаючи на заперечення командира, дає свою згоду. Оглянувши Трісс Мерігольд, яка лежить на возі, вирішує разом з Цірі приготувати їй лікарське зілля за своїм рецептом.

У процесі нетривалої подорожі разом, краснолюд прив'язується до дитини і, незважаючи на всю свою войовничість і небагатослівність, відповідає на всі запитання. Так, у безперервних бесідах то з Ґеральтом, то з Цірі він і проводить час, поки на них не нападає загін скойа'таелів. Після бою з'ясовується, що обоз був пасткою для скоят'аелів, а Ярпен Зігрін і його загін супроводжували його для знищення загроз з боку войовничих нелюдів.

Погром у РівіїРедагувати

Ярпен Зігрін разом із Золтаном Хіваєм дізнаються, що зустрінуться з Ґеральтом в місті Рівія. Домовившись зустрітися в корчмі «У Вирсінга», вони трохи випили та вирішують здивувати відьмака і ловлять у поблизу лежачого озера виноградних равликів. Віддавши всі їх знайомому кухареві Вірсінгові, вони чекають Ґеральта з Любистком.

Відьмак з бардом розповідають про свої пригоди, в свою чергу краснолюди повідомляють їм про те, як склалася доля всіх їхніх товаришів. Розмови, рясно супроводжувані поданими равликами і алкоголем, раптово перериває молодий краснолюд,який повідомляє про насильство і погроми в місті, спрямовані проти нелюдів. Борючись разом з іншими нелюдами проти розлючених жителів міста, він після бою стає свідком важкого поранення Геральта і безплідних спроб його порятунку з боку Йеннефер. Після падіння чарівниці на бруківку він спостерігає за їх відходом у інший світ разом із Цірі на човні.

Ярпен Зігрін лідер загону, що складається з шести ґномів:

Гра «Відьмак» Редагувати

Сам Ярпен Зігрін відсутній в грі, але найчастіше він згадується в розмовах персонажів.

На вечірці у будинку Шані, Любисток розповідає Ґеральту про те, що Ярпен Зігрін був присутній на його уявній смерті.

Крім того, в якості «паскалки» доданий портрет Ярослава Боберека в ролі Ярпена Зігріна. Він висить на другому поверсі в будинку Королеви Ночі.

Гра «Відьмак 2: Вбивці Королів» Редагувати

Приєднався до Саскії в її боротьбі з кедвенськими загарбниками у Вергені.

Запис в журналіРедагувати

Наше знайомство з Ярпеном Зігріном бере початок в давні часи. Ґеральт же зійшовся з Ярпеном під час знаменитого полювання на золотого дракона, який не тільки не дав себе зловити, але і перерахував мисливцям все кістки. Події ці я описав в одній з балад, до якої і відсилаю всіх, хто зацікавився подробицями полювання. Зігріна, так само як і більшість його побратимів, крім ніжних почуттів до золота, відрізняв грубуватий гумор, тверезість суджень, прагматизм і вірність друзям. Ґеральт згадував, що Зігріна і його товаришів він пізніше зустрів на таємній службі у кедвенското короля Генсельта, коли вони супроводжували важливий вантаж. Хоча вони і самі перебували тоді в скрутній ситуації, але не відмовили відьмаку в допомозі, чим підтвердили, що краснолюд своїх в біді не лишає.

Пов'язані квестиРедагувати

Гра «Гвинт: відьмацька картярська гра» Редагувати

Ярпен Зігрін (Ґвент)

Емгир вар Емрейс присутній в вигляді срібної епічної картки фракції Скойа'таелей у грі «Гвинт: відьмацька картярська гра».

Має спеціальну здатність, завдякий якій залишається на полі бою по закінченню одного раунду.

Опис картки:

Коли-небудь чули про дракона Оквіста? З Кварцевої гори? Ну, Ярпен Зігрін і його група краснолюдів подолали його.

Інші появиРедагувати

В фільмі і ТБ-серіалі Редагувати

Роль Ярпена Зігріна в серіалі «Відьмак» виконує актор Ярослав Боберек.

Участь в епізодахРедагувати

  • 04: «Smok» (Дракон)

В коміксі «Межа можливого»Редагувати

У коміксі Ярпен вперше з'являється в коміксі Мацея Паровского як один з гномів, що прихистив княжну Ренфрі. Після цього, персонаж присутній в коміксі «Межа можливого».

Кілька виразів ЯрпенаРедагувати

  • Наше м'ясце не з гавкаючих, нявкаючих або тих, шо кричать: «Змилуйтеся!»
  • У політиці — дурень на хабарникові сидить і грабіжником поганяє.
  • Воістину, як казав король Дезмонд, заглянувши в нічний горщик, після того, як звільнив шлунок: «Розумом не осягнути».
  • Прогрес — як отеє стадо свиней. Так і треба на цей прогрес дивитися, так його і слід розцінювати. Як стадо свиней, що бродять по лайні в дворі.
    Факт існування стада приносить вигоду сільському господарству. Є рульки, є солонина, є холодець із хріном. Словом - є користь! А тому нема чого ніс відвертати тому, що, мовляв, всюди насрано.
  • «Прямо і сам не знаю, що про це думати», як сказав король Дезмонд, коли його прихопили на шахрайстві.

Примітки Редагувати

  1. Яку, як виявилось пізніше, організував сам Борх Три Галки.

ГалереяРедагувати