FANDOM

Щось закінчується, щось починається (пол. Coś się kończy, coś się zaczyna) — оповідання, в якому описується весілля Ґеральта і Йеннефер у замку Розрог.

Цитата з інтерв'ю з Сапковським:

«Давайте, нарешті, скажімо це вголос. При всій моїй повазі до гри, «Відьмак» — це не «альтернативні версії» сюжету книги і не повноцінні продовження. Насправді два ігрових «Відьмака» — це дуже вільна адаптація книг. Адаптація, хочу зазначити, створена абсолютно іншими людьми».

У книгах Сапковського Редагувати

— І це, — спитав трохи перегодом Галахад, — кінець історії?
— Ну так! — заперечила Цірі, потираючи ступню об ступню і стираючи висохлий пісок, що прилип до пальців і підошов. — Ти хочеш, щоб розповідь скінчилося так? Якраз! Я б не хотіла!
— Так що ж було далі?
— Все було нормально, — пирхнула вона. — Вони одружилися.
— Розкажи.
— А що тут розповідати? Була гучне весілля. З'їхалися всі: Любисток, матінка Неннеке, Іоля і Еурнейд, Ярпен Зігрін, Весемір, Ескель... Койон, Мільва, Ангулема... І моя Містле... І я там була. А вони, себто Ґеральт і Йеннефер, завели потім власний будинок і були щасливі. Дуже, дуже щасливі. Все одно як у казці. Розумієш?

Володарка Озера

Автор про оповідання Редагувати

Сапковський про оповідання:

Ідея щось закінчується, щось починається виникла у мене... у зв'язку з новиною про весілля однієї відомої і улюбленої в фендомі пари - ха, сьогодні я вже не можу тримати в таємниці, що мова йде про Пауліну Браїтер і Павла Земкевича.

Ініціатором же написання оповідання був — тут треба віддати йому належне — Кшиштоф Паперковський, президент Гданського клубу фантастики. ГКФ видавав свій власний фензін, "Czerwony karzeе", а Кшиштоф Паперковськи часто клопотався про те, щоб роздобути для даного фензина ніде раніше не опубліковані тексти метрів польської фантастики. Одного разу він запропонував щось таке мені, а я, погодившись, вирішив не тільки звернутися до вищезгаданого фенського весілля, але і надати розповіді загальний вигляд жарту, анекдоту, близького атмосфері польських фантастичних конвентів.

І по сьогоднішній день я вважаю дане олповідання не стільки історією, скільки жартом для конвенту.

Всупереч уявному, ситуації і героям, оповідання "щось кінчається..." ні в якому разі не слід пов'язувати з так званою "сагою про відьмака" і взагалі відьмачим циклом. Це ніяке не альтернативне закінчення п'ятикнижжя, а також — всупереч пліткам — не закінчення, від якого я в творчому процесі відмовився, вибираючи менш радісний епілог. Не всі це розуміють і розуміли.

Користується великою повагою в фендомі пан Тадеуш А. Ольшаньский, він і зволив мені якось сказати, що тільки від мене, ні від кого іншого, можна було очікувати такого величезного нахабства, яким є публікація епілогу Саги перед написанням самої саги. Більше того, особа, яка, здавалося б, найкраще орієнтується, мій видавець, Мирослав Ковальський, що був не зраділий моєю роботою над останнім томом, висловив здивування з приводу того, що справа так повільно просувається. "Адже остання глава в тебе вже є", — сказав він одного разу. А тим, для кого відсутність весілля в епілозі п'ятикнижжя було повною несподіванкою, ім'я легіон.

Уважні читачі помітять проте в "щось кінчається..." певні фрагменти тексту, які начебто з'єднуються з п'ятикнижжям. Це незаперечний доказ того факту, що "відьмача сага" створювалася за вашим планом, а не писалася -— всупереч пліткам — хаотично немов розвага role playing game, закінчившись, коли набридла автору. Досить просто зіставити дати: "щось закінчується, щось починається" було написано в кінці 1992 року, а опубліковане у "Червоному карлику" 1993. Перший том п'ятикнижжя, "Кров ельфів", з'явився в 1994 році. А останній, той, в якому йдеться про різанину на сходах, під час якої у Цірі біліють волосся, був написаний і опублікований у 1999 році.

Примітки Редагувати

Випадкова вікі