FANDOM

Філіппа Ейльгарт з Третогора (пол. Filippa Eilhart) — героїня літературного циклу, написаного Анджеєм Сапковським і його адаптацій, в тому числі відеоігор Відьмак, Відьмак 2: Вбивці Королів і Відьмак 3: Дикий Гін.

Чародійка з Реданії, радниця спочатку короля Визиміра ll, а потім і його сина Радовіда з Реданії.

Опис Редагувати

ХарактеристикаРедагувати

  • Засновниця і лідер Ложі Чародійок, колишній член нині неіснуючих Ради і Капітула Чародіїв, хороший оратор і стратег.
  • Причетна до вбивства короля Реданії Візіміра II Справедливого.
  • Коли Філіппа навчалася в академії магії в Аретузі, її наставницею була Тіссая де Фрьес. Сама Архимагістр вважала Філіппу своєю найкращою ученицею.
  • Про її життя після закінчення школи і до появи у «Кров ельфів» відомо мало. На момент появи в сазі Філіппа — радник Візіміра Реданського, за визначенням Кодрінгера, користується таким впливом, що диктує королю укази.

Участь у літературній Сазі Редагувати

Філіппа з'являється у п'ятій главі книги «Кров Ельфів» разом із Дійкстрою. Обернувшись совою, вона стежить за Любистком, щоб раніше за Дійкстру вийти на Ґеральта, який ховається в Оксенфурті.

Філіппа розповідає відьмаку, що його підопічною, Цірі, цікавиться Рада Чарівників, і попереджає, що Цірі з-за тієї Сили, що ховається в ній, небезпечна. Ґеральт саме шукає Ріенса, і з допомогою Шані виходить на знахаря Мірмана. Філіппа за допомогою магії (швидше за все, магічних тортур) витягає з Мірмана інформацію про те, як зв'язатися з Ріенсом.

Ріенс з'являється з ескортом з чотирьох найманих вбивць, з якими розправляється Ґеральт. В одного із поранених вбивць Філіппа з'ясовує, звідки вони дізналися про Ріенса (і, судячи з подальших подій, якісь відомості, що вказують на господаря Ріенса), після чого добиває пораненого.

Ріенс робить спробу втекти через портал, Ґеральт намагається його зупинити, але в цей момент Філіппа загальмовує відьмака заклинанням.

Проте в перепалці, що послідувала за втечею Ріенса, обіцяє відьмаку, що в свій час здасть йому і фактотума, і його господаря.

Гра «Відьмак» Редагувати

Незважаючи на те, що Ґеральт ніколи не бачив Філіппу в обличчя, її ім'я постійно з'являється в розмові між чародійками. Він також припустив, що це вона, або Кейра Мец говорить з Трісс Мерігольд в чарівному дзеркалі на самому початку подій в купецькому кварталі.

Гра «Відьмак 2: Вбивці Королів» Редагувати

Філіппа Ейльгарт прибула в містечко Верген і знаходилася в найближчому оточенні Саскії, Вбивці Дракона. Мотиви, а скоріше, цілі, якими вона при цьому керувалася, залишалися неясними. Одне було відомо напевне: колишня чародійка покійного короля Візіміра Реданського ніколи не славилася альтруїзмом.

Знання тинктур, магічних складових і їх властивостей завжди корисно при вивченні магічних арканів, а в цьому питанні рівних Філіппі Ейльгарт було небагато. Філіппа обдурила всіх. Вона не тільки зачарувала ту, що їй довіряла, але і використовувала в своїх цілях і Йорвета. З одного боку, це можна було передбачити, з іншого — це залишало гіркий присмак і наводило на думку, що подібні діяння чародійок і є головна причина недовіри до представниць цієї професії, та й до жіночої статі взагалі. Ейльгарт підпорядкувала Саскію своїй волі і разом з ним вирушила у Лох Муйн.

Якщо Філіппа Ейльгарт сподівалася, що в Лох Муйн її неприємності закінчаться, то вона жорстоко прорахувалася. Відразу ж після прибуття вона була заарештована реданцями і відправлена безпосередньо в підземелля, де й чекала королівського вироку. У зв'язку з деякими справами минулих днів, а також недавніми подіями на першому ж допиті король Радовід велів осліпити чарівницю. Пізніше вона покинула в'язницю і втекла від Іорвета, у вигляді сови. Подальша доля невідома.

Запис в щоденнику Редагувати

Tw2 journal Filippa.png

He перший раз мені і Ґеральту дано було зустрітися з Філіппою Ейльгарт, прикрасою королівського двору в Третогорі, колись - довіреною чародійкою короля Візіміра II. Філіппа була однією з найбільш талановитих чарівниць тих часів: чародійок, які опанували мистецтвом поліморфії можна перерахувати по пальцях. Не можна також недооцінювати її інтелекту і того впливу, яке вона набула при реданському дворі. Горда, незалежна і надзвичайно красива, вона чудово виглядала і в елегантній сукні, і в чоловічому дорожньому костюмі. Без сумніву, вона була однією з найбільш привабливих серед усіх відомих мені жінок. Втім, незважаючи на безперечну красу, я не відніс би Філіппу Ейльгарт до милих жінок. Одного її погляду вистачало, щоб навіть найбільш упевнені в собі чоловіки відчували, як холод пробігає по спині, а коліна починають тремтіти при одній лише думці про те, щоб провести з нею ніч.

Пов'язані квести Редагувати

Гра «Відьмак: Бойова Арена» Редагувати

Twba character model Philippa.png

Філіппа Ейльгарт є одним з ігрових персонажів в MOBA «Відьмак: Бойова Арена» і має багато цікавої зброї, навичок і варіантів вигляду. Вона є героєм класу маг.

Майстерна та потужна чаклунка, що керує міцю блискавок і володіє секретами поліморфії. Вона диявольськи розумна, рушійна сила Ложі. Філіппа, на думку багатьох, була найжорстокішою, небезпечнішою і найсильнішою чарівницею з живих.

Обліки Редагувати

  • Пташина Спадщина - 1500Oren3.png
  • Кобальтова Сукня - 1,99€ - 1000Oren3.png
  • Сукня Ложі Чародійок - 1,99€ - 1000Oren3.png

Wanted noticed posters 01.png

Сам того не знаючи, Ґеральт зустрічає чарівницю в Новіграді, в корчмі Любистка. Але оскільки вона була в образі сови «Пусі», він її не впізнав. Як незабаром виявилося, вона звернулася за допомогою до колишнього коханця, який порадив їй залишатися у вигляді сови. Але в той же час він пригадав їй всі її вчинки, і надів на лапу ланцюг з двімерита. Коли чарівник був спалений на багатті, його майно, в тому числі і сова, потрапили на аукціон. У підсумку, Золтан Хівай виграв її і приніс до корчми.

Також, пошуками Філіппи був стурбований Радовід V Лютий. Почасти, полювання на відьом затівалася для її затримання. Щоб процес пішов швидше, він попросив допомоги у Ґеральта. Відьмак відвідав колишнє укриття чарівниці, звідки дізнався, що та намагалася відновити собі очі і все ще тримає зв'язок з чародійками з Ложі.

Пізніше, Золтан Хівай програє Філіппу невідомому. Той, як виявилося, працював на Сигі Ройвена, під ім'ям якого знаходився в Новіграді Сигізмунд Дійкстра. Той бажав розправитися з колишньою коханкою за те, що вона наслала на нього вбивць. Але колишній шпигун допустив помилку, коли зняв з неї двемирит. Чародійка відразу ж вирвалася, взяла під контроль кількох охоронців і зачаїлася в каналах. Ґеральт зміг зупинити чарівницю і вивести її з полону. Якщо він домовився з Дійкстрою, надалі буде здійснено замах на Радовіда. Філіппа, бажаючи помститися кривдникові, допоможе відьмак. Також, саме вона нанесе вирішальний удар і позбавить чергового короля життя.

Ґеральт займався пошуками Філіппи, щоб переконати її взяти участь в бою проти Дикого Гону. Згідно з планом, чарівниці повинні зарядити Сонячний Камінь енергією і виманити Яструба і його свиту до берегів Ундвіка. Під час пошуків артефакту, чародійка розкрила свої плани Ґеральту — вона хоче зайняти місце при дворі Емгира, а після Цірі, і просить відьмака переконати Йеннефер залишити лідируючу позицію.

Незабаром після битви з Гоном підходить до кінця Третя Велика Війна. Однак, полювання на відьом після цього не закінчується. Ейльгарт не вдалося влаштуватися при якомусь дворі, так що полювання за нею тривала до тих пір, поки вона не загинула.

Запис в щоденнику Редагувати

Філіппа Ейльгарт, колишній радник короля Реданії Візіміра Другого Справедливого, член Ради Чародіїв, а пізніше - засновниця Ложі Чародійок, зіграла свою роль як у світовій історії, так і в житті Ґеральта.
Вона була дуже талановита, але в той же час підступна і болісно амбітна, а вищою її метою і цінністю була влада. З достовірних джерел відомо про її причетність до смерті короля Визиміра II і - вже в складі Ложі - до смерті ще двох правителів: Демавенда з Едірну і Фольтеста з Темерії.
Тому тепер колишню «перлину третогорського двору» розшукувала таємна поліція і Півночі, і Нільфгарду.
Пущі всіх полював за нею син і спадкоємець Візіміра, Радовід V. При зустрічі в Лох Муйні він наказав виколоти Філіппі очі, а після її втечі нічого не бажав так сильно, як насадити на піку над міськими воротами голову «перлини третогорского двору».
Володіє мистецтвом поліморфії. Філіппа сховалася від переслідувачів, прийнявши вигляд сови, і вирішила перечекати смутні часи, зачаївшись в надійному місці поблизу Новіграда.
Виявилося, що все це час Філіппа перебувала буквально у нас перед носом! Тікаючи від переслідувачів, вона звернулася за допомогою до свого колишнього коханого. А той обдурив її і заточив в тілі сови. Коли Мисливці за чаклунками схопили приятеля Філіппи, його будинок був розграбований, а сова виявилася у... нашого друга Золтана. До нещастя, якраз перед тим, як Трісс розкрила цю таємницю, краснолюд програв сову в карти. А це означало, що доведеться продовжити пошуки.
Новим "господарем" Філіппи виявився ніхто інший, як Дійкстра. Трісс відразу зрозуміла, що колишній шеф реданской розвідки спеціально розшукував чарівницю, щоб звести з нею старі рахунки.
На щастя для Філіппи, Ґеральт врятував її від усіх тих забав, що готував для неї колишній ошуканий коханець. Хоча попередня діяльність Ложі була досить неоднозначна, Філіппа наполегливо працювала над відродженням цієї організації і запропонувала Цири стати повноправним членом Ложі.
Можна назвати історичною справедливістю той факт, що Філіппа Ейльгарт, колишня наставниця Радовіда, позбавила життя божевільного короля, помстившись разом і за своє засліплення, і через болісну смерть багатьох своїх співбратів і сестер, страчених за наказом Радовіда.

Пов'язані квести Редагувати

Гра «Гвинт: Відьмацька карткова гра» Редагувати

Філіппа2.png

Філіппа Ейльгарт також присутня в вигляді золотої легендарної картки фракції Півночі у грі «Ґвент: Відьмацька карткова гра».

Має спеціальну здатність, через яку ставиться на сторону ворога і зменшує силу свіх загонів в ряду до однієї.

Опис картки:

Незабаром влада королів змарніє, і Ложа стане на своє законне місце.

Смерть Редагувати

Філіппа Ейльгарт загинула від тортур під час гонінь чародійок (1272-1276).

...як і інших Вірних, так і св. Філіппу обмовили, приписавши їй, ніби вона діє на шкоду королівству, нібито підбурює народ до заворушень і заколотів, ніби розбурхує люд і готує переворот. Вільмеріус, єретик і сектант, первосвящеником себе самозванно поименовавший, святу наказав схопити і в темниці темне і жахливе кинув і там мучив хладом і смородом, требуючи, щоб вона в гріхах оних зізналася і видала б тих, яких повчала. І показав Вильмериус св. Філіппа струментарий різний, призначений для тортур, і погрожував зело. Свята ж токмо в обличчя йому плюнула і содомії звинуватила його.
Повелів тоді єретик від одягу її звільнити і оголену бичачими жилами січ без пожаления і під нігті голки вбивати. І все катував і волав, щоб від своєї віри і богині отреклася. Але токмо рассмеялася свята і присоветовала йому віддалитися.
Повелів тоді він єретик святу на тортурне лавку укласть, по всьому тілу залізними острогами і гаками, і рвати боки її свічками палити. Але хоч була вона такими жорстокостями мучена, являла свята в смертному тілі безсмертну терплячість. І ослабли кати, і з великим страхом отступилися, але Вільмеріус грізно оних сгромил і наказав, щоб вона далі мучили і десниці свої зело міцно докладали. І тоді почали святу Філіппу залозами розжареним палити, частини із суглобів вибивати і груди жіночі кліщами рвати. І в таких муках, не зізнавшись, померла свята мучениця Філіппа.
А Вільмеріуса, єретика-розпусника, про що у святих отців читай, така кара після настигнула, що весь він прогнив і від того здох. І смердів аки пес, так що його без поховання у річкові води кинути довелось.
За те св. Філіппі слава і мученицький вінець, Матері Богині великої віки слава, а нам научіння і попередження. Амінь.

Житіє святої Філіппи Мучениці з Mons Calvus, в старовину писарями мученичеськими писане, в Третогорському Требнику зібране, від багатьох святих отців запозичене, котрі її в писаннях своїх вславляють.

Цікавості Редагувати

  • Філіппа вважається однією з небагатьох, які володіють мистецтвом поліморфізму. Вона уміє перетворюватися на сову.
  • За оцінкою Любистка, виглядає вона років на тридцять. В дійсності (знову ж таки його думку) їй не менше трьохсот.
  • Згідно зі спостереженнями Вільгефорца, Ейльгарт нерівно дихала до Ґеральта.
  • Філіппа не надто приховує свого інтересу до жіночої статі. У другій частині гри можна спостерігати дві кат-сцени досить інтимної взаємодії Філіппи і Цінтії, її учениці. У третій частині гри, при проходженні квесту щодо її пошуків, можна знайти лист, написаний від жінки до Філіппи.
  • Імовірно, вона загинула в 1276 році на багатті, і стала останньою жертвою Полювання на чарівників. В майбутньому її оспівували як св. Філіппу Мученницю.
  • Довгий час перебувала в любовному зв'язку з Сигізмундом Дійкстрою, шефом реданської розвідки.

Галерея Редагувати

Примітки Редагувати

  1. Пестливе прізвисько, яке їй дав Сигізмунд Дійкстра, голова реданської розвідки і коханець чародійки.
  2. Призвисько, яким її стали називати в майбутньому, після смерті від тортур.

Випадкова вікі