FANDOM

Еніда ан Ґлеанна[1] (пол. Francesca Findabair) — героїня літературного циклу, написаного Анджеєм Сапковським і його адаптацій, в тому числі відеоігор Відьмак 2: Вбивці Королів і Відьмак 3: Дикий Гін.

Найгарніша жінка світу, одна з наймогутніших чародійок свого часу, та королева вільної держави ельфів Дол Блатанни.

ОписРедагувати

ЗовнішністьРедагувати

  • Франческа Фіндабайр вважалася найкрасивішою жінкою світу.
  • У неї розкішне волосся до пояса золотисто-медового кольору, які ельфійка воліє носити розпущеним, величезні очі косулі, а риси обличчя не раз удостоювалися таких визначень як: казкові, чарівні.
  • Франческа висока і, як і всі ельфи, худорлява, рухається вона з незмінною грацією.
  • Маргаритка з Долин знає про свою красу і не соромиться її підкреслювати яскравим макіяжем, великою кількістю коштовностей і сукнями від кращих кравців Півночі, а також не нехтує магічними засобами.

Характеристка Редагувати

  • Негативно ставиться до скойа'таелів, але розуміє, що вони — єдина армія, яку може отримати Дол Блатанна, тому прагне отримати контроль над ними або хоча б покращити відносини.
  • Веде безперервну роботу по відновленню втраченої культури ельфів і будує плани щодо розширення володінь.
  • Дуже хитра, як лисиця, і зробить все заради блага свого народу, зрадить самих близьких. Володіє обширними знаннями в області Гена Старшої Крові, а так само родоводу Цірі, аж до Лари Доррен.
  • Маргаритка з Долин володіє цілющою і стихійної магією на середньому рівні. Еніда ан Ґлеанна – сильний політичний гравець, вона вміє плести інтриги, добре розбирається в нюансах настроїв вищого суспільства Півночі, до якого належить.
  • Хоче повернути Долині Квітів статус королівства, а також повернути ельфам колишні велич і красу.

БіографіяРедагувати

Ранні роки Редагувати

Біологічний батько Франчески був відуном, носієм гена Старшої Крові, проте їй цей дар не передався. З цієї причини Франческа активно займалася дослідженнями цього питання.

Незабаром після заколоту Фальки Франческа разом із Геном Ґедимгейтом, Тіссаєю де Фрьес, Августою Вагнер і Летісією Шарбонне досліджувала трьох дітей Ріаннон королеви Темерії, щоб визначити, хто з них є підкидьком, позашлюбною дитиною Фальки. У результаті досліджень з'ясувалося, що Ріаннон і двоє її справжніх дітей теж є носіями гена Старшої Крові. Однак ці результати чарівники вважали за необхідне приховати, як і відповідь на питання, хто з трійці — дитина Фальки.

Згодом Франческа стала одним з членів останнього Капітулу Чародіїв, що розпався в результаті заколоту на Танедді.

Заколот на Танедді Редагувати

Основна статя: Заколот на Танедді

Францеска вступила в змову з нільфгардським імператором Емгиром і чаклуном Вільгефорцем (найімовірніше, саме від неї Вільгефорц і почерпнув чимало відомостей про ген Старшої Крові). Союз з Францескою був в інтересах Емгира, оскільки з її допомогою він розраховував використати повсталих на Півночі скойат'аелів у війні Нільфгарду з північними державами.

Під час подій на Танедді вірні королям чародії заарештували Франческу, як посібницю імператора Емгира. Тіссая де Фрьес звільнила її, після чого Франческа випустила в зали Ґарштанга скойат'аелів, заздалегідь захованих в підземеллях. Потім Артефактною компресією редукувала Йеннефер, за якою полювали і наймити Вільгефорца, і королівські магіки, і винесла її з Ґарштанга.

Через кілька тижнів після заколоту на Танедді і початку наступу військ Нільфгарда на північ Франческа була оголошена королевою стародавнього ельфійського володіння Дол Блатанна у Синіх Горах, який дарував їй імператор Емгир. Однак за умовами угоди з Емгиром скойа'таелі, які все ще билися в бригадах на Півночі, повинні були продовжувати повстанську діяльність, а не повертатися до нового створеного ельфійського королівства.

Ложа ЧародійокРедагувати

Основна статя: Ложа Чародійок

У серпні 1267 року, через місяць після заколоту на Танедді, Франческа в числі інших чародійок була запрошена Філіппою Ейльгарт в створену Ложу, таємну раду найбільш могутніх чародійок Півночі і Півдня. Два тижні потому за схвалення Філіппи Франческа ввела в Ложу Іду Емеан і Йеннефер.

Під час укладення миру між північними королівствами і Нільфгардом постало питання про статус королівства Дол Блатанна. Франческа погодилася на втрату Долиною Квітів статусу королівства і перетворення її в князівство, а також на надання в межах князівства рівних прав людям і ельфам, рееміграцію поселенців-людей. Однак не погодилася на принесення Едірну певною присяги, таким чином, Дол Блатанна стала чимось на зразок алодиума ("особистої власності лицаря"), тобто землею, повністю належить Еніді. Невідомо, якою була доля князівства і хто став його наступним владикою — за твердженням Франчески, у неї вже не могло бути дітей, які наслідували б "алодіум".

Гра «Відьмак 2: Вбивці Королів» Редагувати

Запис в Глосарії Редагувати

Хоча вона не з'являється в нашій історії, ельфка Франческа Фіндабайр, відома як Еніда ан Ґлеанна, або Маргаритка з Долини, безумовно, заслуговує окремої згадки. Після повстання на Танедді, в якому вона взяла участь на стороні союзників Нільфгарду, Франческа була іменована володаркою Дол Блатанна, держави вільних ельфів, створеного милістю імператора Емгира. Еніда повсюдно вважалася найгарнішою жінкою світу. Ця чистокровна Aen Seidhe з темно-золотими волоссям і прекрасними блакитними очима була могутньою чародійкою і досконало володіла славетною магією ельфів.

Після битви при Каер Морені, Йеннефер, Трісс і Аваллак'х прийшли до висновку, що для того, щоб перемогти Дике Полювання, вони потребують допомоги від Ложі чарівниць.

За словами Трісс, на жаль, Франческа не приєднається до них, відмовившись залишити її королівство в той час як триває війна.

Гра «Гвинт: Відьмацька карткова гра» Редагувати

Франческа Фіндабайр (Ґвент).png

Франческа Фіндабайр також присутня в вигляді лідера фракції Скойа'таелей у грі «Ґвент: Відьмак. Карткова гра».

Має спеціальну здатність, через яку може поміняти три картки з вашої руки на картки в колоді.

Опис картки:

Для того, щоб жити в мирі, ми спочатку повинні вбити. Це жорстокий фінал гноблення людини.

Галерея Редагувати

Примітки Редагувати

  1. Ім'я королеви Aen Seidhe, адаптоване до спільної мови звучить як Франческа Фіндабайр.

Випадкова вікі