FANDOM

Ренфрі на прізвисько «Жупана» (пол. Renfri) — героїня літературного циклу, написаного Анджеєм Сапковським і його адаптацій, в тому числі відеогри Відьмак 3: Дикий Гін[1].

Княжна Крейдена народжена під час Чорного Сонця, донька князя Фредефалька від першого шлюбу, падчерка Арідеї.

БіографіяРедагувати

Будучи улюбленою дочкою свого батька від першого шлюбу, Ренфрі купається в ласці й турботі. Все змінюється в той момент, коли дружина Фредефалька, Арідея, за допомогою Дзеркала Негалені пророкує загибель її самої і безлічі підданих від руки Ренфрі. Арідея доносить цю звістку до Ради Чародіїв. Рада посилає в Крейден ковірського мага Стреґобора.

Жорстокість Ренфрі викликає занепокоєння мачухи, яка разом з чарівником-доглядачем підозрюють в ній прокляту. З'ясовується, що дівчинка народилася незабаром після нещасливого сонячного затемнення.

Стреґобор після магічних тестів робить висновок, що дівчинка є мутантом. Дізнавшись це, мачуха відправляє дитину в ліс разом з найманим вбивцею.

Найнятий Арідеєю вбивця не вбиває дівчинку, а, «зглянувшись», гвалтує, відбирає сережки і золоту діадему, після чого йде.

Колишня княжна стає звичайною волоцюгою. Ренфрі на власній шкурі дізнається, що таке бруд, голод, сморід, палиці і стусани. Вона вшивіє, так що її довгі шовковисті коси остригають ножицями для стрижки овець.

Спускаючись на саме суспільне дно, вона стає практично куртизанкою, але з часом пристосовується до цього середовища.

Участь у літературній СазіРедагувати

Очоливши розбійницьку зграю, Ренфрі славиться своєю жорстокою вдачею і майстерністю володіння мечем. Але Арідея не забула про пасербицю і знову починає спроби позбутися від Ренфрі різними способами: наймає вбивць, підсилає дівчині начинене беладонною яблуко.

Незабаром Арідея гине, слідом за нею гине на полюванні Фредефальк і безслідно зникає старший син Арідеї. До моменту загадкової смерті рідні Ренфрі виповнюється 17 років і вона вже тримає в їжакових рукавицях весь Магакам. Через деякий час банда Сорокопутки розколюється. Члени банди сваряться, справа доходить до міжусобиці, в результаті якої виживає тільки Ренфрі.

Стреґобор, прибувши в Магакам, зустрічає Ренфрі. Дівчина здогадується, яку роль зіграв чарівник у всій цій історії і накидається на мага. Той заклинанням укладає її в брилу з гірського кришталю розміром шість ліктів на дев'ять і кидає в гном'ячу шахту. Через деякий час її знаходить якийсь королевич, і з тріумфом повертається в своє королівство на сході. Там Ренфрі стикається з неприязню короля-батька, який до того ж не проти дізнатися, куди вона сховала награбовані спільно з гномами скарби. Ренфрі кидають до в'язниці й збираються допитати, але вона спокушає старшого сина короля, який був помічником ката-дізнавача. Той вбиває батька і на ранок стає королем.

Не забувши про Стреґобора, вона організовує на нього три замахи в Ковірі. Дізнавшись про невдачі, вона з'ясовує, де знаходиться чарівник і незабаром припливає разом зі своєю бандою з шести чоловік в Блавікен, де і зустрічає Ґеральта, який не бажає, щоб дівчина вбивала чародія в Блавікені.

Після зустрічі з Ґеральтом вона в ту ж ніч проникає в його кімнату через вікно заради розмови з відьмаком наодинці. У бесіді Сорокопутка визнається, що жахливо зла на ковірського чаклуна, який, на думку Ренфрі, прирік її на жалюгідне існування. Вона вважає його монстром, тому не зупиниться ні перед чим, щоб вбити чаклуна. Ренфрі пропонує відьмаку угоду, за умовами якої він повинен вбити Стреґобора. Бо в іншому випадку постраждає не тільки чаклун. Для неї це «Менше зло».

Трохи розчарувавшись в Ґеральті через відмову, вона обманює його, обіцяючи піти з міста. На ранок вона направляється до Стреґобора з Трідамським ультиматумом. Повернувшись назад в Блавікен, вона застає Ґеральта на ярмарковій площі, що стоїть над трупами її людей. Відьмак і Жупана вступають в бій і Ренфрі гине від його меча. На площі з'являється Стреґобор, який бажає забрати тіло Ренфрі для вивчення, але Білий вовк забороняє йому це зробити, і чарівник телепортується в Ковір.

У книгах СапковськогоРедагувати

— Що тут діється, дідько вас забери? І на мить вас самих не можна залишити?
Ґеральт дуже повільно розвернувся і глянув в очі кольору морської хвилі.
Вона майже не поступалася йому зростом. Солом'яне волосся носила обрізаним нерівно, трохи нижче вух. Стояла, обпершись однією рукою на одвірок, у тісному оксамитовому каптанчику, оперезаному оздобленим поясом. Спідниця її була нерівна, асиметрична — з лівої сторони сягала литки, з правої — відкривала міцне стегно над халявою високого чобота з лисячої шкіри. З лівого боку мала вона меча, з правого — кинджал із великим рубіном на оголів'ї.

Менше зло, ст. 90

ЦікавинкиРедагувати

  • Сорокопуди — численний рід птахів, чия назва з латини перекладається як «м'ясник», «кат», «приносить жертву». Це пов'язано з тим, що свою здобич сорокопуди нанизують на гострі гілки або шипи.

Примітки Редагувати

  1. Згадки про неї зустрічаються у другому доповненні до гри «Відьмак 3: Дикий Гін»«Кров і Вино».

ГалереяРедагувати

Випадкова вікі