FANDOM

Лісовик, або Лєший (пол. Leszy) — істота, що населяє густі ліси. Раніше лісовики зустрічалися дуже часто і повсюдно. Зараз же — велика рідкість.

Лішак зазвичай харчується лісовими звірами, не чіпаючи людини. Але якщо двоногий прибулець, з'явившись в лісі, ображає природу — лихо не чекатиме (особливо, коли голодне) — підкрадеться і зверне шию, або проб'є голову сухим, костистих кулаком. Іноді ця шанована істота може лікувати інших лісових мешканців і закликати Накерів або воронів на захист лісу. Його атаки неквапливі, але смертельні.

Щось, що «живе тільки вбивати». А коли вони вбивають когось або щось, вони не залишають майже нічого для падальників.

Опис з Артбуку Редагувати

Лісовик - це ще одне чудовисько, згадане лише мимохідь в сазі про відьмака, але з багатим корінням в міфології та народних казках Центральної та Східної Європи. Описані як таємничі, що змінюють свою форму істоти, які володіють владою над лісом та його мешканцями (їх польське ім'я-leszy-походить від слов'янського коріння las, означає ліс).  Лісовики були ідеальними кандидатами для використання в якості одного з найцікавішого опонента Геральта, з якими він зустрінеться в останній грі серії.

Зовнішність лісовика створена на основі слов'янських легенд, а також кельтського та англо-саксонського образа віддалено пов'язаної фігури, Херна Мисливця - духу лісів, що носив на голові оленячі рога. Наш лісовик у грі це велетень семи футів заввишки з величезним лосячим черепом на голові. Довжелезні руки істоти озброєні потужними кігтями, а його тіло прикрашено кістками та черепами його жертв. Лісовики - смертельно небезпечні мисливці, найстрашніші кошмари, що ховаються в темних лісах у відьмачого світу.

Зовнішність Редагувати

Зовні — висока, сухорлява, коричнева, рідше — зелена істота, яка має руки і ноги, потворної форми голову. Пальці забезпечені гострими, чіпкими кігтями, за допомогою яких лешаки деруться по деревах.

Мають велику силу, часто дурять наївним Кметам голови, аукая і закликаючи в гущавину, де і пожирають.

Запис у бестіарії Редагувати

У цьому лісі не полюють. Ніколи. Хоч би навіть і все село з голоду вмерло.
— Мстивой, солтис села Хащове в Нижньому Едірні.
Лісовик (лєший) мешкає в густих віковічних лісах. Він веде самотнє життя, дуже прив’язаний до своєї території, неймовірно хитрий і обережний. Послуговуючись потужною магією, він контролює тварин і рослини у своєму ареалі, що робить його дуже небезпечним противником. Старі екземпляри, так звані прадавні лісовики, становлять ще більшу загрозу.
У деяких краях цим істотам поклоняються. Селяни, що живуть поруч із лісом, приносять їм жертви, зазвичай зайців і птахів, хоча інколи й людську кров. Це стало підґрунтям для багатьох легенд про дружніх лісовиків, які женуть здобич на мисливців, виводять заблукалих із лісу або навіть рятують їх від розбійників. На жаль, у цих казочках немає ні дещиці істини. Люди для лісовиків — виключно джерело енергії, якою ці потвори живляться, висмоктуючи її дощенту.
Дехто з лісовиків створює магічні тотеми, які додають їм сили. Такі тотеми слід руйнувати, перш ніж нападати на чудовисько. Крім того, деякі лісовики можуть забезпечувати собі безсмертя, і ось як: потвора дряпає пазурами заблукалого мандрівника й зачаровує його чорною магією. Доти, доки позначена так особа лишається поблизу ареалу чудовиська, воно відроджуватиметься після кожної загибелі. Єдиний спосіб подолати такого лісовика — прогнати або вбити позначену людину.
У бою лісовики користуються не лише довгими пазурами, але й допомогою численних союзників: вовків, які завжди відповідають на поклик чудовиська, і гайвороння, яке відволікає ворога. Лісовики здатні підкорювати своїй волі навіть рослини, які теж допомагають їм битися. На відьмацьке щастя, лісовики таки мають слабке місце: вони вразливі до Знака Іґні.

Відомі лісовики Редагувати

Бестіарій Сапковського від Сергія Легези й Олесі Стужук Редагувати

ЛЄШИЙ — у східнослов’янській міфології — злий дух лісу, його уособлення як ворожої для людини частини простору. Він хазяїн звірів, зображують його одягненим у звірячу шкіру, підперезану червоним поясом, інколи — зі звіриними атрибутами: рогами, копитами; тісно пов’язаний із вовками («вовчий пастир»). Як негативний персонаж, асоціюється із лівим боком: його одяг запнуто на правий бік, лівий лапоть одягнений на праву ногу тощо. Лякає людей своїм сміхом, збиває зі шляху, кружляє та водить лісом, не даючи вийти до людей. Охороною від нього є спеціально оброблений шматок липового дерева. Інколи обдурити його можна, одягнувшись навиворіт або запнувши одяг на протилежний бік та помінявши взуття — праве на ліве.

        «Лісове створіння з народної руської демонології. Дух-опікун лісу, охоронець його багатств і мешканців, до людей рішуче неприязний, особливо злий на лісорубів і мисливців. Однооке, наче циклоп, людиноподібне, має розвинуті поліморфні здібності — перед людьми зазвичай з’являється в образі бородатого старця, але може також набути подобу ведмедя і навіть дерева. У Польщі лєший відомий під іменами лісовика, борового, борути, лісового діда чи лісового лиха (А. Сапковський «Рукопис, знайдений у драконовій печері»).

Додатково Редагувати

  • Лісовик — лісовий дух у слов'янській міфології.
  • Схожі створіння, що в початкових трейлерах і артах сприйняті як лісовики, є бісами.

В книгах Редагувати

  • Практично не зустрічається на сторінках саги. Лише згадується у списках, коли герої перераховують якусь нечисть, чи розмірковують: хто б це міг зробити ту, чи іншу шкоду.

ГалереяРедагувати

Виноски Редагувати