FANDOM

Зазирання в безодню вважаю ідіотизмом. На світі є безліч речей набагато більш гідних, щоб їх розглядати
Любисток

Любисток (пол. Jaskier) — герой літературної Саги, написаної Анджеєм Сапковським і її адаптацій, в тому числі відеоігор Відьмак, Відьмак 2: Вбивці Королів і Відьмак 3: Дикий Гін

Юліан Альфред Панкрац віконт де Леттенхоф, відомий як Любисток (в інших перекладах на українську — Жовтець чи Яскір) — кращий друг і незмінний супутник Ґеральта, трубадур і бабій. Автор збірок поетичних творів «Негаразди Кохання» і «Час Місяця», а так само мемуарів «Півстоліття поезії». У грі «Відьмак» Любистку приписується авторство ще однієї книги — «Балади».

Участь в літературній Сазі Редагувати

Останнє бажання Редагувати

Відьмак і Любисток відправляються на край світу — в Долину Квітів, Доль Блатанна. Колись тут жили ельфи, але прийшли люди і прогнали їх в гори. Але ельфи не збираються здаватися так просто. Вони наймають рогатого «диавола» на ім'я Торкве, який шпигує за людьми, крадучи у них зразки овочів і навчаючись сільському господарству.

Жителі села наймають Ґеральта, щоб він позбавив їх від диявола. Ельфи, що з'явилися напрочуд неочікувано, пов'язали двох друзів і збираються вбити їх, але володарка Дана Меабдх, що ховалася під личиною місцевої селянки, велить відпустити героїв.

На прощання ельф Філавандріель дарує Любистку прекрасну ельфійську лютню із дивним звучанням замість його власної лютні, яку зламала ельфійка-мізантропка Торувьель.

Ґеральт і Любисток ловлять сома, але замість рибини витягають пляшку. Натхнений Любисток відкриває пляшку, але «джин», що з'явився з пляшки, чомусь не виконує його бажань і хапає поета за горло. Ґеральт вимовляє «заклинання» («екзорцизм») [3], якому його навчив один знайомий чаклун, і джин відлітає. Ґеральт відвозить пораненого Любистка в місто Ринда, але вартові не пускають їх після заходу сонця.

Геральт звертається за допомогою до чарівниці Йеннефер із Венгерберга. Йеннефер зцілює Любистка, але натомість вимагає печатку від пляшки.

Гра «Відьмак» Редагувати

Любисток - безумовно базіка, блазень гороховий і ледар. Він до того ж бабій з дивним талантом вляпуватися в неприємності. Але при цьому Любисток - дійсно талановитий, хоч і заробляє на життя випадковими уявленнями.
Любистку вдалося проскочити через карантин у Визимі, і він знову зміг повернутися в свою квартиру. Його подруга Шані запросила на вечірку, де буде його давній друг Ґеральт з Ривії, відьмак. Любисток звичайно ж прийшов і був невимовно радий і здивований тому, що його кращий друг живий, хоч і втратив пам'ять. Разом з Ґеральтом вони добре відпочили і згадали минуле.

Пов'язані квести Редагувати

Гра «Відьмак 2: Вбивці Королів» Редагувати

Tw2 journal Dandelion.png
Всіма улюблений і визнаний поет і бард - Маестро Любисток засуджений до смерті на ешафоті за розпусту. Ґеральт з Ривії, який нещодавно прибув у Флотзам виявився вчасно, і вжив відповідних заходів - без кровопролиття знешкодив ката і кілька стражників. Комендант Флотзама - Лоредо, запропонував Ґеральту угоду, відьмак приносить голову розбійника на ім'я Йорвет, а комендант відпускає його засуджених друзів. Ґеральту залишилося тільки погодитися.
Любисток був радий зустріти старого друга, і не менш радий, що він залишився живий завдяки відьмаку. Геральт разом з Любистком і іншими друзями гарненько відзначили порятунок, і звичайно обговорили минуле.

У Новіграді поет несподівано отримує у володіння бордель Шалфей і Розмарин. Це стає приводом здійснити давню мрію барда — відкрити власне кабаре. Роблячи все можливе, Любисток, несподівано для себе, стає більш відповідальним. До всього, в Новіград приїжджає Прісцилла — давня подруга поета, до якої він має любовну симпатію. Але все це переривається, коли до трубадуру приходить Цірі і просить про допомогу. Любистку потрібно було допомогти знайти чарівника, який спеціалізується на прокльонах. У сучасному Новіграді зробити це було непросто. Але залишити Цірі в біді Любисток не міг, тому вирішив звернутися за допомогою до одного з кримінальних авторитетів — Віллі Молодшому. Той в свою чергу погоджується, якщо герої принесуть йому казну Зігі Реувена. Пограбування бань Дійкстри вдалося, але ось потім Лютик і Цирі потрапили в засідку храмової варти. Цірілла була змушена тікати через телепорт, а барда схопили стражники.

Звільняти одного, в черговий раз, довелося Ґеральту. За допомогою друзів, він зміг домогтися перевезення Любистка поза містом, після чого невеликий загін атакував конвой. Після нетривалої погоні, відьмак зміг витягнути одного з переробки. Бард, в свою чергу, розповів все, що знає від Цірі.

Після цього, Ґеральт, в залежності від дій гравця, сам переконався, що Любисток дійсно став серйозніше. Хоча до деяких речей поет все так само ставився недбало, в певних питаннях він виявляв належну кмітливість. На жаль, Прісцилла, що сприяла цьому була атакована невідомим маніяком. Любисток попросив Ґеральта покарати негідника. Потім, бард допомагає Цираночці відновитися після поранення і відкрив навіть кабаре Хамелеон.

Запис у щоденнику Редагувати

Tw3 journal dandelion.png
Б'юся об заклад, мій любий читачу, що ти людина світська, а тому немає потреби розповідати про роль, яку довелося зіграти моїй скромній персоні в описуваних подіях, проте ж зроблю це з міркувань повноти розповіді й в розрахунку на те, що ти читаєш цю літопис в далекому куточку світу, де мій герой ще не настільки відомий.
Народжений в 1229 році обдарований поет і трубадур, випускник Оксенфуртської Академії, частий гість на королівських дворах, незрівнянний коханець, цінований, а часом і навіть обожнюваний дамами по всьому світу, умілий дипломат і палкий оратор - ось образ Любистка, відомий за розповідями знали його людей.
Образ це, мабуть, кілька перенасичений фарбами: сам ваш покірний слуга воліє думати про себе як про невибагливого художника і скромного служителя муз - мій літопис зобов'язаний своєю появою на світ тому факту, що я був, є і навіки залишуся близьким другом і вірним товаришем відьмака Ґеральта, якому я, старанний літописець, і присвячую справжня праця.
Дізнавшись про моє зникнення, Ґеральт кинув всі справи і відправився на пошуки. Спочатку він думав, що причина моєї відсутності криється в моїх численних і бурхливих любовних пригодах, але згодом встановив, що я пустився в злочинні афери і намагався вкрасти скарби, що належали одному з ватажків новіградского злочинного світу. Причини моїх вчинків стали зрозумілі Ґеральту пізніше. Я довів усім, що коли мова йде про порятунок Цирілли, я без вагань засуну голову в пащу лева, і вже тим більше не дозволю їй поодинці мати справу з таким непотребом, як Кипріян Віллі, прозваний (не без підстав!) Виродком.
Тільки божевільний назве геройством сутичку з багаторазово переважаючими силами противника. Хоча характер мій славиться своєю непередбачуваністю, слави зайдиголову мені поки вдавалося уникнути. Я прикривав відхід своїх товаришів до останнього, і в кінці кінців Храмова варта схопила мене і уклала в темницю, де я і чекав неминучої кари. Правду каже народна мудрість: "Друзі не кинуть навіть тоді, коли сама доля відвернеться від тебе". Мої вірні товариші сповна підтвердили справедливість цього вислову, коли врятували мене від вірної і болісної смерті.

Пов'язані квести Редагувати

Серіал «Відьмак» Редагувати

Епізоди Редагувати

Цікавості Редагувати

ГалереяРедагувати

Виноски Редагувати

  1. Сценічний псевдонім, який він собі взяв.
  2. У книзі Сезон гроз, Любисток має світле волосся.
  3. Яке, з більш пізніх пояснень Йеннефер, не є ніяким заклинанням, а являє собою досить непристойну фразу на мові, зрозумілій в середовищі чарівників. Чому Йеннефер і просить ніколи не повторювати більше цього «заклинання», у всякому разі, в пристойній компанії.

Випадкова вікі