FANDOM

Йеннефер із Венґерберґу (пол. Yennefer z Vengerbergu) — одна з головних героїнь літературного циклу, написаного Анджеєм Сапковським і його адаптацій, в тому числі відеоігор Відьмак 2: Вбивці Королів та Відьмак 3: Дикий Гін.

Видатна чародійка з Едірну, наймолодший член Капітулу Чародіїв, пізніше, новостворенної Ложі Чародійок. Кохана відьмака Ґеральта із Рівії та прийомна мати цінтрійської княжни Цірілли Фіони, колишня радниця короля Демавенда III і близький друг Трісс Мерігольд.

ОписРедагувати

Зовнішність Редагувати

  • Йеннефер постає жінкою незвичайної краси (розкішне чорне волосся, струнка фігура), але з важким характером.
  • Ґеральт бачить її, як на свій манер привабливою, але не красунею: трохи задовгий ніс, трохи завузькі губи, підборіддя, скошений трохи більше, ніж слід було б, не дуже правильні брови.
  • В одязі Йеннефер воліє поєднання чорного і білого кольору, що не раз зауважував Ґеральт.
  • На шиї чародійка носить обсидіанову зірку, вкриту діамантами, що є сильним магічним артефактом. Користується парфумами з ароматом бузку і аґрусу.

Характер Редагувати

  • Як і багато чарівниць, Йеннефер наділена дуже непростим, а інколи просто нестерпним характером.
  • Жриця Фреї Зігрдріфа, описує її як жінку мудру і, в принципі, добру. Але абсолютно безпринципну, безжальну і жорстоку.

Біографія Редагувати

Йеннефер народилася в Венґерберзі, столиці королівства Едірн, в Беллетейн 1173 року.

Йеннефер народилася горбатою, тому її батьки віддали дівчинку для виховання і навчання магії в школу чарівниць в Аретузі, так як не бачили можливості видати її заміж у зв'язку з каліцтвом.

Чародійка Тіссая де Фрьес відмовилася бути її наставницею, але після спроби Йен вчинити самогубство, Тіссая взяла її в учениці і виправила дефекти зовнішності.

Ставши чарівницею, Йеннефер відкриває в своєму будинку в Венґерберзі приватну крамничку, надаючи медичну допомогу жінкам в лікуванні безпліддя або допомагаючи їм перервати небажану вагітність.

Під час Битви під Содденським пагорбом вона була осліплена нільфгардською чарівницею, Фрінгіллою Віго. Пізніше її зір було відновлено за допомогою магії, але Йеннефер перенесла сильне емоційне потрясіння.

Як і більшість чародійок, Йен — безплідна. Вона таємно намагалася повернути свою здатність мати дітей, але врешті-решт вирішила дати свою материнську любов Цірі — дитині, чия доля була пов'язана з долею Ґеральта Правом Несподіванки — навчаючи її магії в Елландері, у Храмі Мелітеле під наглядом матері Неннеке.

Вперше Йеннефер з'являється у короткому оповіданні «Останнє бажання»однойменної збірки). Пізніше вона бере участь у декількох "канонічних" оповіданнях, таких як «Межа можливого», «Крихта льоду» та «Дещо більше», а також у одному "неканонічному" оповіданні, «Щось закінчується, щось починається». Також її можна зустріти на сторінках усіх романів Відьмацької саги.

В оповіданні «Останнє бажання» робиться натяк, що її приваблива зовнішність — наслідок магічних тренувань (як і зовнішність більшості чародійок). Ґеральт відмічає, що її плечі трохи кривобокі, і наприкінці оповідання усвідомлює, що вона колись була горбатою. Тим не менш, його любов до неї від цього не зменшилася.

У книгах Сапковського Редагувати

Останнє бажання Редагувати

З-під чорних локонів з'явилося бліде трикутне обличчя, фіалкові очі й вузькі, трохи скривлені губи... Мала вона гарні плечі і зграбну шию, на шиї – чорну оксамитову стрічку із зоряною прикрасою, що аж іскрилася від діамантів.

* * *

Чародійка застібнула ремінці туфельок й устала. Навіть на підборах не була занадто високою. Труснула волоссям, яке, він помітив, залишилося в такому ж мальовничому, розтріпаному й кучерявому безладі, незважаючи на завзяте розчісування.

* * *

Відьмак підійшов, мовчки придивився, побачив, що її ліве плече трохи вище за праве. Ніс трохи довгуватий. Губи трохи завузькі. Підборіддя трохи замале. Брови трохи несиметричні. Очі... Він бачив забагато деталей. Зовсім непотрібних.

* * *

Крихта льоду Редагувати

«Яка ж вона чарівна, – подумав він. – Все в неї – чарівне. І страшне. Ці її кольори, той контраст чорного й білого. Чарівність і загроза. Її гайворонові, натуральні локони. Вилиці, виразні, позначені зморшкою, яку усмішка – якщо вона вирішить за потрібне усміхнутися – творить поряд із губами, чарівно вузькими й блідими під помадою. Брови її, чарівно несиметричні, коли вона змиє вуглик, яким підкреслює їх удень. Її ніс, чарівно задовгий. Її маленькі долоні, чарівно нервові, неспокійні й умілі. Талія, тонка й гнучка, підкреслена надмірно стягнутим пояском. Стрункі ноги, що у русі надають чорній сукні принадних м'яких форм. Чарівна».

* * *

Також вона мала в себе дуже вдало набите чучело єдинорога, на хребті якого полюбляла кохатися. Ґеральт уважав, що коли існувало місце, яке менше підходило б для кохання, то це хіба хребет живого єдинорога. На відміну від нього самого, який уважав ліжко за розкіш і цінив усі можливі застосування цієї меблі, Йеннефер уміла бути дуже екстравагантною. Ґеральт пригадав милі моменти, проведені з чародійкою на похилому даху, у повному порохняви дуплі, на балконі, до того ж – на чужому, на балюстраді мосту, на розхитаному човні посеред збуреної річки й під час левітації за тридцять сажнів над землею. Але єдинорог був найгіршим. Утім, одного щасливого дня лялька та зламалася під ними, розпоролася і розлетілася, давши чисельні приводи для сміху.

* * *

Кров ельфів Редагувати

Вона глянула йому в очі, легенько кивнула, її чорні лискучі локони захвилювалися, каскадом стекли на спину. Вона зсунула печене курча на дерев'яну тарілку й почала його вміло розбирати. Користувалася ножем і виделкою. Любисток досі знав лише одну особу, яка настільки ж вправно могла їсти курчаток ножем і виделкою. Тепер уже знав, де й від кого Ґеральт цьому навчився. «Ха, – подумав, – не дивно, він мешкав цілий рік у неї вдома у Венґерберзі, й, перш ніж від неї утік, вона зуміла вкарбувати в нього не одне дивацтво».

* * *

Час погорди Редагувати

Сліпучий блиск матеріалізувався у прозору сферу, всередині якої замаячила постать, у блискавичному темпі набираючи контурів і форм. Любисток розпізнав її відразу ж. Знав ті чорні дикі локони й обсидіанову зірку на оксамитці. Тим, чого не знав і ніколи раніше не бачив, було обличчя. Обличчя Люті й Шаленства, обличчя богині Помсти, Вбивства й Смерті.

Участь в літературній Сазі Редагувати

Познайомилася з відьмаком Ґеральтом із Рівії, коли той шукав спосіб врятувати свого друга, барда Любистка від наслідків зустрічі з джином. Ця зустріч стала початком їхнього кохання.

Як і багато чарівниць, Йеннефер не могла мати дітей. Бажаючи завести дитину за всяку ціну, вона намагалася використовувати можливості звільненого бардом джина, а згодом взяла участь в безуспішному полюванні на Золотого дракона Віллентретенмерта.

Після відходу Цірілли з Каер-Морену Йеннефер стала її наставницею у вивченні магії і гарних манер. Відносини між ними скоро стали приятельські, а потім Йеннефер і зовсім замінила Цірі рідну матір.

У подіях на Танедді Йеннефер намагалася врятувати Ціріллу, але була визнана співучасницею Вільгефорца і зрадницею. Йен була прихована Франческою Фіндабайр і пізніше взяла участь в діяльності Ложі, з першого ж очного засідання якої втекла для чергової спроби порятунку Цірі.

Після втечі з засідання Ложі Йеннефер звернулася за допомогою до Краха ан Крайта, ярла Скелліге. Дізнавшись від ярла про нові подробиці загибелі принцеси Паветти і її чоловіка Дані, Йеннефер вирішила відправитися до місця їх можливої загибелі — на Безодню Седни, де насправді знаходився пристрій Вільгефорца, здатний втягувати і телепортувати кораблі.

Йеннефер збиралася, використовуючи себе як приманку, проникнути у володіння Вільгефорца, проте в результаті сама потрапила до нього в полон. Вільгефорц вирішив використовувати Йеннефер для магічного сканування при пошуку Цірі, але потерпів у цьому невдачу. Однак під тортурами Йеннефер показала місцезнаходження відьмака Ґеральта, що дозволило Вільгефорцу підіслати до відьмака вбивцю — напівельфа Ширру.

Надалі Йеннефер багаторазово піддалася тортурам, аж до моменту порятунку її Ґеральтом і Цірі. Після звільнення з в'язниці взяла участь у фінальній битві з Вільгефорцем в цитаделі Стіґґа.

Після того як Ґеральт був смертельно поранений в Рівії, віддала всю свою енергію і силу, щоб його врятувати. Цірі, що називала Йеннефер матір'ю і вважала Ґеральта батьком, укладає їх тіла в човен, пускає по річці і робить деяку подобу ритуалу, щоб перемістити їх в інші світи.

Гра «Відьмак 2: Вбивці Королів» Редагувати

Yennefer artwork

Йеннефер та Ґеральт на Острові Яблунь

На початку гри «Відьмак 2: Вбивці Королів», Ґеральт може зустріти Рубайл з Крінфріду, які згадають про їхні пригоди і про те, що вони збиралися зґвалтувати чародійку, а не його (під час подій книги «Меч Призначення»).

Незважаючи на це, Рубайли не зможуть згадати її ім'я, і назвуть чародійку «Конніфер».

Під час гри до Ґеральта будуть повертатися спогади про перебування з Йеннефер на острові Яблунь. Останні спогади повернуться під час розмови з відьмаком Лето з Ґулети.

Наприкінці гри з'ясовується, що Йеннефер, ймовірно, жива, але втратила пам'ять, як Ґеральт, і, скоріш за все, знаходиться десь у Нільфгарді.

Крім того, якщо Ґеральт вирішує запобігти смерті Шели, вона розповість відьмаку, де шукати Йеннефер.

Гра «Відьмак: Бойова Арена» Редагувати

Twba character model Yennefer

Йеннефер є одним з ігрових персонажів в MOBA «Відьмак: Бойова Арена». Вона має багато цікавої зброї, навичок і варіантів вигляду. Вона є героєм класу маг.

Обліки Редагувати

  • Обійми Пана Ворона - ?,99€ - 1500 Oren3

Зброя Редагувати

  • Темний Місяць - 2,99€ - 750Oren3

Запис у щоденнику Редагувати

Tw3 journal yennefer

Відьмак вперше зустрів цю чорняву чарівницю за двадцять років до описуваних подій. Їх дружба і більш сильні почуття народилися зі спільної пригоди за участю джина, який виконав бажання Ґеральта.

Після цього нитки їхніх доль сплелися в заплутаний клубок. Відносини їх були бурхливими, з різкими перепадами, кризами і розривами. Ця любов є чудовою ілюстрацією до слів "протилежності притягуються".

Кілька років тому, після довгої розлуки, Ґеральт і Йеннефер відновили відносини. Їх спокій порушив Дикий Гін, який викрав Йеннефер. Відьмак відправився рятувати чарівницю, але втратив пам'ять. Коли всі спогади нарешті повернулися до нього, відьмак одразу ж відновив пошуки своєї коханої.

Обставини зустрічі Ґеральта і Йеннефер після дворічної розлуки виявилися зовсім не такими, як уявляв собі відьмак. Чародійка була не тільки ціла і неушкоджена, але і заручилася несподіваною підтримкою могутнього союзника - Імперії Нільфгард.
Якщо Ґеральт виявив почуття до Йен на Скелліге
Густе повітря пригніченої ворожості царювало під час зустрічі Ґеральта та Йеннефер на Скелліге. Більш ніж один раз чаклунка різко висловила своє незадоволення, не шкодуючи різких зауважень - так само, як у кращі роки їх відносин. Однак, зрештою, терпіння відьмака було винагороджено, і їх експедиція, по отриманню маски Уробороса знову зблизила колишніх коханців.
Прірва, яка виникла між ними під час їх розлуки, здавалася вже набагато меншою.
Для того, щоб отримати інформацію, необхідні їм, Йеннефер не соромилась вдаватися до некромантіі, і знищили при цьому сад богині Фреї. Якщо горда чарівниця і не відчувала ніякої провини, як зазвичай, вона не показала жодних ознак цього.
Якщо Ґеральт допомагає Йен з пошуками Джина
Ідея полювання на джина разом не в перший раз пробуджувала ентузіазм Ґеральта, але у Йеннефер була дійсно вагома причина для цього. Якщо їй вдалося б змусити джина взяти назад бажання, що зв'язує її і відьмака, вона, нарешті, зможе дізнатись, чи були почуття між ними були дійсними або просто магією джина.
Якщо Ґеральт говорить Йен, що кохає її після битви з Джином
Джинн задовольнив прохання Йеннефер і зламав нитку долі, що зв'язували її та Ґеральта. На щастя, виявилося, їх любов може тривати - без необхідності надприродної допомоги.
Незважаючи на те, що важкий характер чародійки зробив життя нестерпним для всіх у Каер Морені, врешті-решт, це призвело до розчарування Уми і зняття прокляття Аваллакх'а.
Коли стало ясно, що Цірі потрібна допомога Філіппи Ейльгарт і інших чарівниці з Ложі чародійок, вона забула про будь-які погані спогади і переконала Емгира надати їм амністію.

Пов'язані квестиРедагувати

У фільмі і серіалі «Відьмак» Редагувати

В серіалі «Відьмак» роль Йеннефер виконує актриса Гражина Вольщак.

Участь в епізодах Редагувати

  • 04: «Smok» (Дракон)
  • 05: «Okruch lodu» (Уламок льоду)

Гра «Гвинт: відьмацька картярська гра» Редагувати

Йеннефер (Ґвент)

Йеннефер присутня у вигляді золотої легендарної нейтральної картки у грі «Гвинт: відьмацька картярська гра».

Має спеціальну здатність, завдяки якій викликає по вибору гравця Єдинорога чи Хіронекса.

Опис картки:

Магія — це Хаос, Наука і Мистецтво. Це прокляття, благословення і прогрес.

Цікавості Редагувати

  • Йеннефер постійно використовує парфуми з запахом бузку та аґрусу.
  • Пані з Венґерберґу славиться своєю красою, незважаючи на те, що на момент подій «Вежи Ластівки» їй 94 роки.

Примітки Редагувати

  1. Пестливо звана так відьмаком Ґеральтом із Рівії, Білим Вовком.

ГалереяРедагувати