FANDOM

Жагниця (пол. Zhagnitsa) — Everetia Maxiliosa Pitti, ряд «Amphipoda», клас Великожвальчасті. Велике членистоноге.

Опис Редагувати

  • Тіло завдовжки не менше двох сажнів.
  • Вага — пудів на 30-40. Панцир має твердий хітиновий, подібно рачиному, але наповнений великою кількістю шипів і відростків, які, обростаючи раковинами молюсків, створюють жагниці ідеальне маскування.
  • Колір тіла зеленуватий, з-за водоростей, що покривають її тіло.
  • Схожість з раком посилює і могутній хвіст-віяло, що дозволяє жагниці у воді переміщатися з надзвичайною для її розмірів швидкістю і стрімкістю.
  • Кінцівок має десять, передні ж забезпечені кліщами, будова яких відмінна від рачиних, і нагадують вони не кравецькі ножиці, а швидше складний ніж, як у богомола.
  • Голова мерзенна. Верхні щелепи серповидні, нижні зазубрені, як пили. Ротовий отвір з великими жвалами, обрамленими чотирма парами щелепо-ніжок.

Спочатку жагницю помилково відносили до «Hyphidridae», хоча всих представники виду «Hyphydra marginata», що мешкали в річці Понтар, було знищено понад півстоліття тому. У той же час ареал проживання жагниці обмежується, по всій видимості, дельтою Понтара від Новіграда до Грабової бухти в передмісті Оксенфурта.

— Жагниця? Це якась народна назва. Я б скоріше послуговувався науковою назвою. Гмм… Жагниця… Дійно не знаю, який вид ви маєте на увазі…
— Я маю на увазі шорстку потвору, довжиною у два сажні, яка нагадує зарослий водоростями стовбур, який має десять лап і щелепи, як пили.
— Опис залишає бажати кращого з точку зору наукової точності. Дійно йдеться про когось з родини Hyphydridae?
— Я цього не виключаю – зітхнув Геральт. – Жагниця, з того, що я про неї знаю, походить з винятково паршивої родини, жодна назва не є для цієї родини образливою. Мова про те, шановний бакалавре, що котрісь з членів цього несимпатичного роду атакували два тижні тому баржу Компанії. Тут, у Дельті, недалеко від місця, у якому ми саме знаходимось.

Діалог про жагницю між Геральтом і бакалавром Академії. Кров ельфів

ПоходженняРедагувати

Причина походження виду «Everetia maxiliosa pitti», по всій видимості, така: прабатьки жагниць, середнього розміру членистоногі, спочатку жили в Дельті і харчувалися карликовими морськими свинями, які мешкають в річках. Винищення цих тварин призвело до того, що жагница змушена була шукати інші способи прожитку. Сусідство людини надало їй інших теплокровних істот замість морських свиней. По Дельті на баржах стали возити овець, велику рогату худобу, свиней. Для того, щоб дістати цих тварин, вимагалося одне: великі розміри. Відбулася мутація, очевидно під впливом випадково потрапили з Оксенфуртской Академії (про що з сумом повідомляю) разом з нечистотами у води річки Понтар реактивами, можливо, навіть з залишкової магією. Єдиний екземпляр був побачений і описаний особисто мною, зловити погану твар поки так і не вдалося, чого залишаюся свідком.

Лінус Пітт, магістр природничих наук Оксенфуртской академії. «Міфічні істоти і в світі сущі...»(бестіарій ССЕ)

Jagniza

Жагница в бестіарії Даші Ятвицкой.

Жагница вперше зустрічається в книзі «Кров ельфів»:

«Вода збугуртилася, і з неї з гучним плескотом вискочили дві довгі зелені шорсткі лапи, покриті шипами, немов кінцівки богомола. Лапи схопили вартового із гарпуном і миттєво потягли під воду».
Килим латаття, що прилягав до недалекого острівця, здригнувся, раптово заколихався. Побачив хвилі, а потім велике видовжене тіло, що нагадувало зогнилий пень, та прудко перебирало численними лапами і клацало щелепами. Лисий подивився, пронизливо завив і поплив, збурючи воду руками і ногами.
— Що за зразок, що за зразок – швидко записував Пітт, перехилившись до межі. – Хапальні кінцівки голови, чотири пари щелепоніг… Сильний плавець хвоста… Гострі кліщі…
Лисий знову озвавя, завивши ще пронизливіше. А Eueretia maxiliosa pitti простягла хапальні ніжки голови і сильно махнула хвостовим плавцем. Лисий збурив воду у розпачливій і безнадійній спробі втечі.

Виноски Редагувати