FANDOM

Дорога, з якої нема вороття (пол. Droga, z której się nie wraca) — оповідання з циклу романів про відьмака під авторством Анджея Сапковського.

Коротка історія про зустрічі Вісенни і Коріна ну і при цьому супутніх обставин. За мотивами оповідання, Богуславом Польхом був створений однойменний комікс.

Опис сюжету Редагувати

Вигнаний з Кола чарівник Фрегеналь створює свого монстра — Кощія і з групою розбійників перекриває єдину дорогу, що веде до копальні Амель. Не залишивши таким чином вибору купцям і гірникам він починає торгувати з ними на грабіжницьких умовах для останніх. Тим часом, його банда вступає в конфлікт з жителями прилеглої до копальні села Ключ. Не знайшовши підтримки у своїх правителів, коваль Микула надсилає прохання про допомогу в коло.

Йому надсилають Вісенну. По дорозі в село вона зустрічає пораненого Коріна, мимоволі потрапив у призначену Вісенні засідку. Після цього, вони удвох рятують Микулу від напали на нього розбійників із шайки Фрегеналя і піднімають, втомлених від набігів бандитів жителів села, на відкритий конфлікт з розбійниками. Вони йдуть до перевалу. Там вони розмовляють з новим ватажком банди на ім'я Кехль. Той розповідає про бунт проти розбійників збожеволілого на владу Фрегеналя. Він вимагає, щоб його пропустили з залишками здобичі. Корін погоджується на його умови і разом з Висенной йде в печеру де натикаються на пов'язаного Фрегеналя.

Устрашив його своїми погрозами Висенна вибиває з нього спосіб знищення його на монстра. Вони втрьох йдуть на перевал. Там Фрегеналь зраджує їх і ранить Коріна і Вісенну. Втікши, він натикається на прибув туди Мікулу і вмирає від його сокири. З'являється Костец. Він швидко наздоганяє відважну трійку, але зреагувала туди Кехль вступає з ним у нерівний бій і відвертає його на себе. Прийшла в себе Вісенна знищує чудовисько заклинанням. Кехль вмирає. На наступний день вирішивши нікого не турбувати прощаниями Висенна залишає село, але на шляху з неї знову зустрічає вже очікує її Коріна.

ПерсонажіРедагувати

Головні героїРедагувати

Другорядні персонажіРедагувати

ЗгадкиРедагувати

ГеографіяРедагувати

Королівства і населені пунктиРедагувати

Назви природних об'єктівРедагувати

МонстриРедагувати

ЦікавостіРедагувати

  • Вперше оповідання було надруковане у журналі «Фантастика» №8 за 1988 рік. Створенню розповіді сприяв дивно гарний прийом першого оповідання Анджея Сапковського — «Відьмак», який був надрукований в цьому ж журналі двома роками раніше
  • Вперше в Росії оповідання «Дорога, з якої не повертається» було випущено в перекладі Олександра Бушкова під назвою «Дорога, звідки не повертаються» у 1990 році. Твір було випущено московським видавництвом «Молода гвардія», матеріали якого надав польський журнал «Фантастика». Джерелом для перекладу послужила рання версія оповідання, вміщені в антології «Що більше мухи».
  • В оповіданні (та й у самої серії книг) натякається, що Корін — батько Ґеральта, але сам Сапковський стверджує, що це не так.

Примітки Редагувати

Випадкова вікі