FANDOM

«Воло́дарка Озера» (пол. Pani Jeziora) — сьома й остання книга з циклу «Відьмак» польського письменника Анджея Сапковського.

Сюжет Редагувати

  • Цірілла нарешті знайшла Вежу Ластівки (ст.мова Tor Zireael), але ця вежа виявилася порталом в інший світ.
  • Вона потрапляє в епоху короля Артура і лицарів Камелота.
  • Народ Вільхи намагається використати її у своїх планах.
  • Єдинороги допомагають Цірі втекти, але вона губиться серед світів.
  • Однак знаходяться дві чарівниці з майбутнього, які допомагають їй потрапити додому.
  • Цирі вирушає на допомогу Йеннефер, але недооцінює Вільгефорца і потрапляє до нього в руки.
  • Королівства Півночі, об'єднавшись, дають бій Нільфгарду під Бренною і здобувають перемогу.
  • У цей же час Ґеральт дізнається, де ховається Вільгефорц. Він разом з Кагіром, Ангулемою, Мільвою та Регісом вирушають до замоку Вільгефорца. Вони прибувають якраз вчасно.
  • Вільгефорц убитий Ґеральтом із Рівії.
  • Ціною цього стала смерть друзів Ґеральта.
  • Ґеральт, Цірі і Йеннефер вільні і знову разом, проте вони мають пройти ще одне, останнє випробування.

Головні героїРедагувати

Другорядні персонажіРедагувати

ЗгадуванняРедагувати

Елейна

ГеографіяРедагувати

Королівства, населені пункти та виноградникиРедагувати

Назви природних об'єктівРедагувати

МонстриРедагувати

ІстотиРедагувати

ЦікавостіРедагувати

  • «Володарка Озера», також Пані Озера — персонаж або ряд персонажів у циклі артурівських легенд.
  • Різні автори й переписувачі давали їй імена, які варіюються від Німуе до Вівіани: Nimueh, Viviane, Niniane, Ninianne, Nyneve — й інші варіації. В українському перекладі — «Діва Озера» або «Леді Озера» (з англ. lady не тільки звернення, а й «володарка»).
    • Виростила Ланселота Озерного після смерті його батька (звідси його прізвисько). Варіант — викрала немовля.
    • Вивчилася магії у Мерліна і потім, зачарована, погубила його.
    • Дала Артуру меч Екскалібур і забрала його назад після його смерті (докладніше див Екскалібур).
    • Разом з іншими загадковими королевами відвезла Артура на Авалон.
  • У залежності від варіантів легенди, всі ці вчинки могли бути здійснені одним персонажем.
  • Анджей Сапковський, який віртуозно володіє матеріалом артурівських легенд, ввів Німуе у свою сагу про відьмаків в романі «Вежа Ластівки» (1997) і сфокусувався на неї в романі «Володарка Озера» (1999). Німуе — дівчинка з бідної селянської сім'ї, почула про пригоди Цірі і Ґеральта від бродячого казкаря Посвіста. Пізніше вона стала адептом магії і під час побачення з коханцем побачила Цирі в її мандрах. Ставши Володаркою Озера, вона присвятила все життя вивченню цієї легенди і відкрила для Цирі портал до замку Стіґґа.

ГалереяРедагувати

Виноски Редагувати

Книги
Цикли саги про Відьмака Відьмак (серія романів)
«Останнє бажання» (1993) Глас розумуВідьмак (оповідання)Дещиця істиниМенше злоПитання ціниКрай світуОстаннє бажання

«Меч призначення» (1992) ♦ «Кров ельфів» (1994) ♦ «Час погорди» (1995) ♦ «Хрещення вогнем» (1996) ♦ «Вежа Ластівки» (1997) ♦ «Володарка Озера» (1999) ♦ «Сезон бур» (2013)

Написані окремо Дорога, з якої нема вороттяЩось закінчується, щось починається ♦ антологія творів українських та російських авторів «Відьмачі легенди»
Інше КнигиШаблон:Книги