FANDOM

Вампі́ри, або Упирі́ (пол. Wampiry) — істоти, що потрапили в світ після глобального катаклізму під назвою Сполучення Сфер, з якими пов'язано пристойна кількість міфів і небилиць, проте точно можна сказати, що всі вони чутливі до срібла. Тварини, особливо коні і кішки, гостро відчувають присутність подібного роду істот.

Опис Редагувати

Вампіри поділяються на кілька категорій: нижчі вампіри, вампіри перехідної стадії і вищі вампіри.

Нижчі вампіри — залежні від людської крові, сприйнятливі до світла і володіють тільки зачатками розуму.

Вищі — розумні, можуть відчувати, любити, говорити, обертатися в людей та інших істот, від крові не залежні і до світла не чутливі [1].

Повний забобонів опис вампірів дається в книзі «Physiologus».

Відомі вампіри Редагувати

Романи

Відьмак

Відьмак 3

Специфікація Редагувати

Tw2 journal bruxa

Етимологія Редагувати

Етимологія слова вампір неясна. Дослідники погоджуються, що слова вампір і упир — спільного походження, але вже з праформою є неясності. Початковий звук ǫ - носове а, як вважається, в більшості слов'янських мов перетворився в [u] ([у]), а в деяких зберігся, отримавши перед собою протетичне [в] (ст.-болг. вѫмпырь, пізніше вѫпиръвъпиръ, ст.-польск. wąpierz).

Первісне значення слова також неясне: одні пов'язують його зі словом нетопир (рос. нетопырь), інші — з коренем слів рос. пари́ть (ширяти), перо (порів. зі ст.-польск. wąpiory — «пернатий») або грец. πύρ — «вогонь». Існує версія (яка переважно відкидається) про зв'язки з тюркськими мовами (татарське убирь— «відьма»). Ще більш сумнівні версії пояснюють початкове ǫ як заперечувальну частку, зводячи значення слова до «той, що не має пір'я» чи «неспалимий». Існують також інші тлумачення.

Першу писемну згадку слова упир старослов’янською мовою звичайно відносять до 1047 року. Це колофон (рукопис) Книг пророків написаний священиком, який переписав кирилицею книгу, яка була написана глаголицею для новгородського князя Володимира Ярославича. Цей автор підписався «попъ Оупирь Лихый».

Цікавості Редагувати

Примітки Редагувати

  1. Як пояснив Регіс, людська кров для вищого вампіра щось типу алкоголя для людини: вони від неї п'яніють, в результаті не можуть нормально літати. Звичайно, що це своєрідний гумор А.Сапковського.

Випадкова вікі