FANDOM

Tw3 journal banshee

Беанн'ши, або Банши (англ. Banshee) — ельфійська упириця, чудовисько, чиє виття нібито віщує смерть. Вкрай небезпечно її зустріти, ця зустріч може стати останньою.

Виглядає як худа, бліда жінка з палаючими червоними очима, може носити сірі шати.

Етимологія Редагувати

Банши походить з ірландського фольклору.

Поширеним ім'ям є ірл. bean sí, що складається з bean — жінка, і — Ші, що разом перекладається як жінка з си́дів, тобто, з потойбічного світу.

Поряд із загальноприйнятим позначенням, у багатьох районах острова для банши є і свої, локальні імена, причому в деяких районах острова до порівняно недавнього часу застосовувалась тільки локальна назва.

Так, у графствах Лімерік,Тіпперері і Мейо звичайним є ім'я ірл. an bean chaointe, що дослівно позначає жінку, що плаче, плакальницю. У південно-східній частині Ірландії ім'я банши утворено від ірландського словаbadhbh(бадб), що позначає агресивну, страшну і небезпечну жінку. У Середньовіччі в Ірландії ім'ям badhbh часто називали богинь війни. У графствах Леїш, Кілкенні і Тіпперері поширене ім'я boshenta (бошента), похідне відbadhbh chaointe. У Вотерфорді банши називають bibe- Байб.

Виноски Редагувати

Випадкова вікі